Logotip, skraćeno logo je grafički znak, simbol ili ikona koji označava proizvod ili kompaniju.Potpuni logo sastoji se od logotipa, ikone i slogana.Logo uvijek prvi primjetimo i on je taj koji se uoči i zapamti. Napraviti logo zahtijeva i vrijeme i znanje. To je jedan složen proces. Logotip treba da bude jednostavan i kvalitetan, jer on je ono prepoznatljivo kod svake kompanije. Logo ne bi trebao da bude previše šaren, odnosno ne bi trebao da sadrži više od tri boje. Isto tako, dobar logo je minimalističan i dobro bi bilo da je jasan i originalan. Preporučljivo je da logo dizajnira dizajner, jer on je stručan za taj posao i napraviće logo koji će se svima svidjeti. Logo nije dobar ako je ukraden, sve što je ukradeno nije dobro, dakle svaki logo mora biti originalan. Logo je kvalitetan, ako je dobar i u crno-bijeloj tehnici, i ako postoji sklad između znaka, simbola i teksta. Da bi bio dovoljno kvalitetan, logo treba da lijepo izgleda u svim veličinama. Font treba da odgovara brendu i da dobro izgleda i na tamnoj podlozi, odnosno, treba da bude u trendu. Ako vaš logo ispunjava sve navedeno, onda imate logo za sva vremena. Za marketing je bitan dobro osmišljen logo, jer samo takav logo posmatraču omogućava da na prvi pogled zna čime se kompanija bavi. Logo je isplativa i dugoročna investicija, i zato je potrebno da bude dobro kreiran, jer može uticati pozitivno na poboljšanje poslovanja svake kompanije. Najčešće se logo postavlja u gornji lijevi ugao na web prezentacijama. Svaki logo treba da izazove unutrašnje emocije posmatrača i natjera ga na razmišljanje, za to je rezervisano svega nekoliko sekundi. Dobro oblikovan logotip je osnova za dobru prezentaciju, i zaslužan je za prvi dojam i prepoznatljivost. Dakle, ako imate kvalitetan logo bićete primjećeni na tržištu. Logo se, obično, mijenja svakih 8 do 10 godina, znači logo se redizajnira, kako bi se uskladio sa novim promjenama i dostignućima. Potpuno mijenjanje logotipa nije uobičajeno, ali uvijek postoje izuzeci. Koliko je logo bitan za vizuelni prikaz kompanije, toliko može biti i štetan, ako nije adekvatan. |
U logo, da bi bio kvalitetan, ne treba obavezno utrošiti mnogo novaca. Nike je svoj logo platila samo 35$ i do danas je ostao nepromjenjen. Mala promjena je izvršena 1995. godine kada je uklonjen Nike natpis ispod kukice. Coca-Cola za svoj logo nije ništa platila. Logo je dizajnirao računovođa Frenk Robinson, koji je dao i ime kompaniji. Sigurno ste se susreli sa logotipima koji skrivaju neku poruku, imaju neko skriveno značenje ugrađeno u dizajn. Recimo, logotip Amazon ima strelicu koja ide od slova A do slova Z, i krije poruku da na Amazon.com možete naći sve što poželite. Primjetićete još nešto, logo Amazon vam se osmjehuje. Logo Coca-Cola u sebi skriva zastavu Danske, pogledajte bolje i primjetićete je. Možda niste znali, ali logo za poznato lizalo „Čupa čups" dizajnirao je poznati Salvador Dali, umjetnik poznat po ekstavaganciji i upečatljivim brkovima. Dali je, isto tako, predložio da znak bude na vrhu lizala, da bi bio potpuno uočljiv. Još jedna zanimljivost je vezana za logo, i veoma je maštovita, Tom Gel iz Nju Jorka koristi logotipe poznatih kompanija i pravi hladno oružje koje nalikuje njima. Sami procijenite da li je originalan ili ne. 2017. godine će biti zapamćena i po Instragam obrvama. Poznata make up atristica Huda Kattan je na svom Instragamu podijelila fotografiju sa oblikovanim obrvama po uzoru na Nike logo. Londonski „Victoria and Albert" muzej je otkupio originalni crtež za popularni logo britanske grupe The Rolling Stones. 1970. godine, za 92.000 $. Poznati logo je napravio student John Pusche, a prvi put je upotrebljen na albumu"Sticky Fingers". Sve ove zanimljivosti govore da logo može biti veoma efikasan u poslovanju i model i za druge sfere života. Logo je taj koji uspostavlja vizuelnu komunikaciju sa javnošću, i identitet je vašeg biznisa i vaše kompanije. I baš zbog toga logo treba, na pravi način, da prezentuje sve kvalitete vaše kompanije. Potrudite se da izgleda kvalitetno, upečatljivo i nezaboravno. |