Da je Google privatizirao Internet, to odavno znaju i vrapci na grani. No kakve su posljedice takvog ustrojstva Mreže svih mreža razumije samo relativno mali broj njenih korisnika. Naravno, kada dođe do žalopojki i traženja opravdanja za manje-više neučinkovito prisustvo na www, svima su puna usta Google (Gugla kako bi naš svijet rekao). Te „ako te nema na Guglu, kao da te nema ni na Internetu", pa „ako nisi na prvoj strani niko te dalje ne traži" (pa opet kao da te i nema) i slične izjave koje temeljne istine koje određuju današnji Internet predstavljaju u negativnom svjetlu, koristeći ih kao opravdanja za vlastiti neuspjeh.Tačno je da veliki broj korisnika Internet-a
koristi Google u toj mjeri da čak i poznatu web adresu (www.dws.ba na primjer) umjesto u adresnu traku
pretraživača ukucavaju u Google polje za pretraživanje. Tačno je i da biznis
koji nije dobro pozicioniran na Google pretraživaču neće pribaviti baš puno
novih klijenata putem svoje web prezentacije. Među Google profesionalcima postoji vic – „Gdje je najbolje sakriti mrtvo tijelo? Na drugoj stranici Google pretrage, tamo niko nikad ne ide!". Ono što nije tačno je da se uloga Google pretraživača može na bilo koji način smatrati opravdanjem za lošu iskorištenost web prezentacije i Interneta kao medija. Naprotiv! Google je stalnim unaprijeđenjem svojih
pretraživačkih algoritama dobrim dijelom stao u kraj nerelevantnim rezultatima
pretrage koji su početkom milenijuma činili pretragu skoro pa potpuno
beskorisnom (u jednom periodu ste na svaki upit na tada najpoznatijim
pretraživačima kao prvih desetak rezultata dobijali web sajtove koji nemaju baš
nikakve veze sa onim što ste tražili, uključujući i web sadržaje apsolutno
neprimjerenog sadržaja). |
No ono što je puno važnije za ovu priču je to da su sa tim „smrtno ozbiljnim", rigoroznim sistemom indeksiranja svi oni koji žele iskoristiti Internet kao teren za promociju i marketing dobili moćan alat sa jasno definisanim strateškim odrednicama i pravilima. Istina, pravila se promijene u manjoj ili većoj mjeri sa svakim novim algoritmom, ali strategija ostaje ista – isporučiti što relevantnije rezultate i kazniti svaki pokušaj zloupotrebe i varanja posjetilaca. Pogledajte svoju web prezentaciju. Da li na njoj stoji sadržaj koji niste izmijenili mjesecima? Jesu li adrese (URL) gomila kriptičnih skračenica? Je li teško (ili čak i nemoguće) iz samog URL-a zaključiti o čemu govori stranica na toj adresi? Tekst na stranici je pogodniji za printani flayer nego za dinamični medij? Na sajtu ne postoji mapa prezentacije priređena za pretraživače? Web stranica je rađena davno, starom tehnologijom? Termini po kojima biste htjeli biti indeksirani (na primjer „web dizajn sarajevo") se uopšte ne spominju (ili se spominju rijetko i izvan konteksta) u sadržaju prezentacije?Ako su vaši odgovori na gornja pitanja većinom potvrdni, jedini krivac za to što vam vaše prisustvo na Internetu ne donosi maksimalne rezultate ste vi sami i vaš odnos prema tom prisustvu. Jedan od najznačajnijih rezultata privatizacije Interneta od strane pretraživača Google je načelo „koliko para, toliko muzike", odnosno koliko uložite toliko možete i očekivati. Pri tome nije dovoljno samo imati web, nego pažnja i posvećenost detaljima pri donošenju odluka vezanih za Internet prisustvo moraju biti barem jednake onima vezanim za kupovinu automobila, ako ne i veće. Danas sve manje vaših partnera cijeni vašu uspješnost po cijeni vašeg automobila, a sve više njih se pita koliko će oni više platiti za vaše usluge da biste vi održali taj stil. Za razliku od automobila, web prezentacija nije statusni simbol, nego višestruko koristan kanal komunikacije sa tržištem. I na kraju, kao što ne biste svoj skupi, novi
automobil odvezli na popravak priučenom majstoru za sve na četiri točka (nego
ga vozite u ovlašteni servis čak i za dopunjavanje tečnosti za pranje stakala),
tako nemojte ni svoje prisustvo na Internetu rješavati „kako bilo", nego mu
posvetite potrebnu pažnju i ozbiljnost. Povrat ove investicije je, za razliku od automobila i ostalih statusnih simbola, zagarantovan. . |