Prodaja proizvoda preko interneta

Autor: 13.03.2018

Prodaja na internetu postaje svakim danom sve više potreba. Brz tempo života mijenja stare navike i unosi novine koje je potrebno slijediti.

Online kupovina je danas postala svakodnevna stvar, sviđalo se to nama ili ne. Prednosti ovog načina kupovine su mnogobrojne. Online kupovinu možete obaviti u svako doba dana, obučeni u pidžamu, iz svoje omiljene fotelje. Niko vas neće optužiti da izgledate čudno.

Ova vrsta kupovine je oblik elektronske trgovine, koja omogućuje potrošačima da direktno kupuju robu ili usluge od prodavca preko Interneta koristeći web pretraživač.

Da se podsjetimo, prvi World Wide Web server i pretraživač stvorio je Tim Berners-Lee 1990. godine, a u komercijalnoj upotrebi je od 1991. godine.

Internet kao kanal za kupovinu, razvija se od 1994. godine, sa prvom prodajom Stingovog četvrtog solo albuma "Ten Summoner´s Tales", koji je objavljen 1993. godine. 11. augusta 1994. godine, kompakt disk albuma postaje prva stvar koja se prodavala preko Interneta za 12,48 dolara plus dostava.

Vino, čokolada i cvijeće su, također, bili među prvim kategorijama maloprodaje i doprinijeli su unapređenju online kupovine.

1994. godine pojavljuje se još nešto novo, a to je online bankarstvo. Prva banka koja je ponudila mogućnost Internet kupovine je bila američka banka Stanford Federal Credit Union.

Spomenimo  lanac brze hrane Pizza Hut, koji otvara svoj internet servis koji omogućava naručivanje i kupovinu raznovrsnog jela i pića preko interneta. 1995. godine se pojavljuje Amazon. com, sa svojim trgovačkim sajtom, kompanija koja je među prvima (1996. godine) počela prodavati knjige online. Tu je i neizostavni eBay.

Danas, online prodavnice su zastupljene sve više, na zadovoljstvo i prodavca i potrošača. Iako online trgovina ima i svoje nedostatke (kupac nema dodir sa proizvodom, osim preko slike, na proizvod se čeka izvjesno vrijeme, mnogima ne odgovara plaćanje karticom zbog straha od zloupotrebe ličnih podataka i gubitka novca, nikada niste sigurni da će proizvod koji ste naručili ispuniti vaša očekivanja), ona se sve više uvlači u naš svakodnevni život.

Da bi jedna internet prodavnica bila uspješna, iza nje mora da stoji ozbiljan rad i reklamiranje na internetu.

Za funkcionalnu internet prodaju pored kvalitetnog proizvoda i usluge, potrebna je i kvalitetna web prezentacija. Treba vam stranica koja će zadovoljiti potrebe ciljane publike i  posjetitelju pružiti potpun doživljaj.

Internet prodaja je neopipljiva i, iz tog razloga, vizuelni elementi (slike i video) utiču na prodaju.

Zaključak je sljedeći, web prezentacija treba da privuče što veći broj posjetitelja koji bi mogli postati potencijalni kupci.

Sve više ljudi se odlučuje za online kupovinu bez da posjete prodavnice. Ova vrsta kupovine im olakšava život, nema stresa, gužve, „uslužnih" prodavača, kupovine suvišnih proizvoda, veća je ponuda, pruža mogućnost poređenja cijena, dakle sve je mnogo jednostavnije.

Prodaja preko interneta ima manje troškove za pokretanje posla. Nema potrebe za prostorom na  dobroj lokaciji, nema troškova održavanja, renoviranja i opreme, jedino što vam je potrebno je hosting, domen i platforma, a to iziskuje mnogo manje troškova.

Šta je potrebno za izradu internet prodavnice?

Potrebna je kvalitetna CMS platforma na kojoj će se graditi internet prodavnica. Na raspolaganju je veliki broj besplatnih i plaćenih platformi (Magento, OpenCart, Presta Shop, Shopifi i dr.). Ako se odlučite za neku od besplatnih platformi moraćete da se prilagodite gotovim modulima, brzini učitavanja stranice koja nije baš zadovoljavajuća, a tu je često i još jedan nedostatak - moduli koji međusobno ometaju rad. Treba spomenuti i to da mogu nedostajati neke željene opcije, a i sigurnost sistema je upitna zbog otvorenosti koda.

Skuplja rješenja su i bolja. Vlastita, kvalitetna CMS platforma pruža kvalitetno urađenu internet prodavnicu, sa boljim referencama, brzinom i funkcionalnošću.

Ako uštedite na početku, skuplje je na kraju.


Važnu ulogu kod internet prodavnica igra dizajn. Dizajn mora biti prilagođen malim ekranima, zbog sve većeg korištenja mobilnih uređaja. Potrebno je da dizajn bude moderan, funkcionalan i urađen po mjeri klijenta.

Slika prodaje proizvod, a vaša internet prodavnica je vaš izlog. Svaku web prezentaciju čini preko 50% fotografija. Veoma je bitno šta se pokušava reći slikom.

Sigurno ste čuli za izreku da slika u sebi sadrži 1000 riječi, pa je zaključak da fotografije trebaju da budu profesionalno i studijski urađene. Amaterski urađene fotografije dovode do loše prezentacije proizvoda. Zato je najbolje fotografiranje proizvoda prepustiti profesionalnom fotografu.

Neophodno  je da web prezentacija bude sređena po SEO standardima, da internet stranica bude adekvatno optimizirana.

Danas se mnogi bave hostingom, ali malo njih zna riješiti problem kada se pojavi. Dok traje problem, vaša prodavnica spava, ništa se ne dešava, ona ne radi i ne donosi profit. Probleme rješavajte u što kraćem roku.

Šta je sa plaćanjem? Koji ćete način plaćanja ponuditi kupcu na stranici? To morate sami odlučiti. Da li će to biti plaćanje putem kartice, uplatnice, pouzećem ili preko PayPal-a?

Ako se odlučite da plaćanje putem kartice, onda je potrebno da se povežete sa nekom bankom, što će uticati na dodatno povećanje cijene prezentacije. Ovakav način plaćanja postaje standard.
Ako se odlučite za plaćanje pouzećem, uzmite u obzir da je takav način plaćanja najjednostavniji, ali ima i nedostatke. Najveća je stopa povrata robe prilikom plaćanja pouzećem,  što vam sigurno ne ide u prilog, jer sve ide na vaš trošak.

Ako je dogovor da internet prodavnica bude povezana sa nekim poslovnim softverom, i na taj način ima uvid u stanje u magacinu i preciznu evidenciju proizvoda, taj element će ući u cijenu izrade.

Sadržaj web prezentacije je bitan za posjetitelje i za bolje rangiranje na Google pretraživaču. To traži od web prezentacije jednostavnost, kvalitetet i osobenost. Bilo kakve kopije ne dolaze u obzir.
Poželjno je posjedovanje i bloga, zbog informacija koje mogu biti dostupne ciljnoj grupi u rješavanju njihovih problem, a i zbog povećanja broja posjetitelja.

Ono što većina izbjegava je ulaganje u marketing. Svi mi želimo da imamo što više kupaca, ali njih treba pronaći. Potrebno je uložiti u promociju na društvenim mrežama i na taj način širiti glas o svojoj Internet prodavnici. Dobro poznat razlog izbjegavanja ulaganja u marketing su novi troškovi.

Troškovi za online prodavnicu su manji, ali to ne znači da ona radi sama, niti da joj niko ne treba za njen opstanak. Taj detalj nekako svi zaborave. Savkoj je prezentaciji potreban neko da vodi računa o ažuriranju sadržaja, o narudžbama i da pronađe način kako da dođe do novih posjetitelja. Dakle, potreban je neko ko će voditi računa o svemu i ko će očekivati naknadu za svoj rad.

Digitalno okruženje ima sve veći uticaj na potrošački um i ponašanje u kupovini. Veliki broj korisnika Interneta danas koristi popularnu e-Bay kupovinu. Ta aukcijska stranica koja je postala online 1995, godine, toliko je poznata, da je fraza „pronađena na e-Bay" postala sinonim za online maloprodaju.

Ideja o eBay-u nastala je 1995. godine, kada je Pierre Omidyar napravio web prezentaciju i nazvao je „AuctionWeb" i na njoj oglasio da stavlja na aukciju pokvareni laser. Rezultati su bili iznenađujući, cijena koju je postigao dosegla je 14,83 dolara. To je bilo dovoljno za nastanak eBay-a (skraćeno od „Echo Bay"), i od 1998. godine www ebay.com je dio svakodnevnice.

Internet je omogućio da se najudaljenije tačke svijeta približe i skratio vrijeme potrebno za to.

Elektronska trgovina je jedan od najznačajnijih elemenata interneta koja stalno raste i širi se. U razvijenim zemljama je već postala uobičajena pojava, a kod nas se razvija velikom brzinom.

Virtuelna trgovina je dio našeg vremena i ne možemo je izbjeći.


Prodaja proizvoda preko interneta