Evolucija logotipa...
Neprihvatljiva ideja ili normalna pojava?

Autor: 28.04.2014

Nevjerovatno je koliko ideja o izmjeni logotipa može izazvati burnu reakciju kod vlasnika ili direktora kompanije o čijem se logotipu radi. Čak i prijedlozi za sasvim malim korekcijama logotipa, odnosno njegovim usklađivanjem sa vremenom u kojem on obavlja svoju funciju najčešće nailaze na žestoko odbijanje. Ima li teorija da logo "mora ostati nepromijenjen" ikakvog temelja?

Najčešće se, nakon takvih razgovora, zapitam znaju li menadžeri šta zapravo rade svojim firmama odbijajući predložene promjene? Očigledno je da oni nemaju ni približnu sliku o tome koliku medvjeđu uslugu rade svojim kompanijama i što je još gore, misle da su apsolutno u pravu. Svi pokušaji marketara, koji, ako su išta učili na fakultetu, vide suštinu problema, ostaju bez rezultata.

Bez obzira što je logotip jedno od temeljnih obilježja svake kompanije ovakav stav je kontraproduktivan, a strahovi koji muče biznismene, potpuno neopravdani. Promjena logotipa je normalna pojava već više od stotinu godina, a izvede li se kako treba, uz uvažavanje JND filozofije, ona donosi samo pozitivne rezultate.

Ljudi konačno moraju shvatiti, bez obzira na vašu emotivnu vezu sa logotipom koji vas već godinama prati, logo nije i nikada neće biti svetinja. Njegova funkcija nije da hrani bilo čiji ego već da bude jedno od sredstava identifikacije vaše kompanije i izgradnje njenog imidža.

Znam barem pet slučajeva iz Sarajeva gdje su menadžeri ili vlasnici odbili da adaptiraju logotip, iako je on već odavno pregažen vremenom. Čini se nevažnim? Znate li šta zapravo može biti posljedica? Na kraju će neophodno biti ne samo napraviti blage promjene grafičkog pristupa cijeloj priči već je lako moguće da usljed nagomilanih negativnih stereotipa kompaniji zatrebati kompletan rebranding. To će uključivati astronomske troškove, naglu promjenu korporativne kulture, medijske nastupe, hiljade i hiljade radnih sati utrošenih na ispravljanje nekoliko sitnih grešaka među koje spada i ova u vezi s logotipom. Iako treba paziti da promjene budu napravljene na dobar način one su jednostavno nužne!

Dakle, stvar je prilično jednostavna. Oprez i profesionalizam pri promjeni da, betoniranje predpotopskih logotipa nikako ne!

Koliko je evolucija logotipa normalna i potrebna svjedoče brojni primjeri velikih, ogromnih kompanija, koje su već davno shvatile da se percepcija ciljne skupine (zbog kojih taj isti logotip i postoji) razlikovala prije 100, 50, 30, 20, 10, 5 ili čak prije samo jedne godine. Podsjetite se kako je svijet izgledao prije samo 30 godina. Šta je bio fokus marketinga? Kakvi su tada odnosi vladali? Sjetite se, jesmo li imali hitech uređaje koje smo nosili u džepovima, kako su izgledali automobili, koliko smo vremena imali, koliko nas je pilo espresso, sa čega smo slušali muziku, koliko smo često kupovali novu garderobu, koliko je često mijenjan namještaj, koliko smo i kako putovali i što je daleko najvažnije, koliko je zapravo kompanija na našem području radilo jednu te istu stvar?

Čak se i za proteklih 20 godina svijet dramatično promijenio. Prve web stranice komercijalnog tipa počele su se pojavljivati prije 20 godina. Prije 20 godina mobitel je za običnog čovjeka bio nedokučiv, avionska karta jako skupa, a televizor je još uvijek bio smatran visokom tehnologijom. Pa ipak, mnoge naše kompanije za tih 20 ili čak 50 godina nisu učinile ništa na unapređenju svog imidža ili na usklađivanju svoje pojavnosti sa modernim tokovima. Hoćemo li konačno shvatiti da se Google pojavio prije 15 godina, da je Facebook koji ima tako puno uticaja na naše živote nastao prije svega 10 godina i od tada je promijenio svijet.


I tako, dok mi "razmišljamo" svjetske su se kompanije, među kojima su Ford, CocaCola, Pepsi, McDonalds, Mercedes Benz, Shell, British Petrol, Xerox, Renault, Peugeot, 3M, Audi, Starbucks, IBM, UPS, Volkswagen, NASA, Microsoft, BMW, Walmart, NBC, Chevrolet, Apple i na desetine, na stotine drugih, već odavno "odljubile" od svojih logotipa i mijenjaju ih prema potrebi već jako dugo. Zapravo, svaka uspješna firma ima ovu praksu. Ispod možete pogledati nekoliko primjera promjena koje su se dešavale.

Vrijeme je da i mi u Bosni i Hercegovini odrastemo.
Odrecite se logotipa koji su sami sebi svrha.



Evolucija logotipa...<br />Neprihvatljiva ideja ili normalna pojava?