Tek odnedavno naše kompanije počele su uviđati
snagu i vrijednost oblika slova i njihovog rasporeda i upotrebe kroz promotivne
materijale. Da su na njih čekali, naši bi dizajneri bili među najzaostalijim na
svijetu.
|
2. Font za logotip Prethodno rečeno IZNIMNO je važno kod izbora slova za logotip. Logotip je nešto što se u našoj kulturi jako teško i rijetko mijenja. Takav pristup je prije neispravan nego ispravan o čemu smo govorili ranije, ali tako je kako je. Nezgodno bi u ovom kontekstu bilo navoditi primjere iz Bosne i Hercegovine pa sam sve učinio da u svijetu nađem gore ili barem slične primjere. Nisam uspio, BiH je definitivno šampion neuspješnih i strašno loše dizajniranih logotipa. 3. Odabir fonta koji sadrži sve potrebne karaktere Budući da smo mi slavenski narod, mi moramo voditi računa o tome da naš odabrani font ima sve potrebne karaktere poput č, ž, š i slično. Često se dogodi da se web site dizajnira na engleskom jeziku ali se poslije odabir fontova pokaže pogrešnim obzirom na naš jezik ili potrebu da font bude prikazan na, recimo, ćirilici. 4. Boja i veličine Također treba povesti računa o veličini slova i njihovoj boji. Kod dizajna za novine ili reklamne materijale, odnos naslova, rečenice ili rečenica koje predstavlja najavu članka i samog teksta članka od posebnog je značaja. Veličinom se praktično usmjerava pažnja na određeni dio teksta. Tako je i na džambo plakatima s tim da je tu količina teksta znatno manja. Nasuprot tome web stranice imaju osobinu da pružaju veliku količinu informacija pa je od ogromnog značaja pogoditi pravi omjer i boju. Boja teksta posjetioca stranice može umoriti ili odmoriti. Nauka u osnovi insistira na upotrebi crno bijele kombinacije sa nijansama sive za sve duže i veće tekstove. Pokazalo se da je to najčitljivija kombinacija, mada ovo, vrlo često nije moguće primjeniti. Stoga, pozadina stranice treba biti blaga nijansa neke boje (ako već nije moguće da bude bijela), dok bi slova, logično, morala biti tamnija pri čemu kontrast ne smije biti preveliki. 5. Razmak između redova Veoma često je tekst nabijen i kao takav težak za čitanje. Razmak između redova po defaultu je postavljen na 120% pri čemu ovakav razmak ni izbliza nije dovoljan. Praktično, postoji tendencija da se redovi razmaknu što je moguće više pri čemu kod nekih fontova taj razmak dostiže i 1,8 visine reda tj, razmak je 180%. Uobičajeno je, za web stranice npr., redove razmaknuti od 140-160% 6. Poravnanje Jedna od velikih boljki naših ljudi je tvrdoglavo insistiranje na justify poravnanju kod kojeg su obje strane teksta poravnate podjednako. Ovo i jeste ispravno u dobrom broju slučajeva, međutim, sasvim sigurno je da je lijevo poravnanje ili centrirano poravnanje teksta mnogo prihvatljivije i bolje kod naslova, uvodnih tekstova, kratkih tekstova i slično. Činjenica je da je justify poravnanje veoma zamorno i teško za pratiti ukoliko razmak između redova nije postavljen na odgovarajući način. Uzevši sve prethodno u obzir i ako u jednačinu uključimo i brojne druge parametre i osobine fontova koje uopšte nismo ni spomenuli, nameće se sasvim jednostavan zaključak. Za Boga milog angažujte profesionalce da vam rade dizajn, posebno dizajn logotipa, jer će vam tih nekoliko stotina ili čak hiljada maraka (ako budete radili kompletnu knjigu standarda) uštediti ogromnu blamažu i kasnije troškove koji su nemjerljivo veći, a spasiće vas i od sasvim izvjesnog gubitnka povjerenja kupaca u vas i vaše proizvode ili usluge. |